Jag brukar ta en lagom stor mutter och svetsa dit och fylla hela hålutrymmet i muttern så att skruven blir maximalt uppvärmd. Brukar släppa i dom flesta fall.
Samma teknik här, fast med en gammal esab miggy 125! .. Rekommenderas starktmateks wrote: ↑11 Jun 2018 00:18Tips, skaffa en fin mig-svets. Kempi evo 200 eller motsvarande Esab. Kostar en slant men blir genast mycket roligare då.Lättinställda som få och bra tryck i dom. Ska mycket till innan man känner att det behövs en 3-fas.
Jag brukar ta en lagom stor mutter och svetsa dit och fylla hela hålutrymmet i muttern så att skruven blir maximalt uppvärmd. Brukar släppa i dom flesta fall.
Ja men då måste du ju givetvis skaffa ett garage innan du köper på dig en svets. Gäller att ta saker i rätt ordning.L3upo wrote: ↑11 Jun 2018 05:01Jo, idén var just att svetsa en mutter på stumpen men utan att behövs köpa ytterligare en stor dyr grej som skall förvaras. Jag har ingenstans att svetsa inomhus så användningen blir väldigt begränsad, kanske mest sånt här någon gång om året.
Därför skulle jag hellre ha några elektroder liggande i en låda framför en svets med glasflaska.
Absolut. Det har stått på min att-bygga-lista i över 25 år men är man snålis så är man...mateks wrote: ↑12 Jun 2018 23:26Ja men då måste du ju givetvis skaffa ett garage innan du köper på dig en svets. Gäller att ta saker i rätt ordning.L3upo wrote: ↑11 Jun 2018 05:01Jo, idén var just att svetsa en mutter på stumpen men utan att behövs köpa ytterligare en stor dyr grej som skall förvaras. Jag har ingenstans att svetsa inomhus så användningen blir väldigt begränsad, kanske mest sånt här någon gång om året.
Därför skulle jag hellre ha några elektroder liggande i en låda framför en svets med glasflaska.![]()
Att åstadkomma en tidsmaskin är väl inte så illa pinkat?L3upo wrote: ↑19 Aug 2018 21:26Vad har jag då åstadkommit? Tja, egentligen bara flyttat tillbaka klockan till början av juni då jag "bara" skulle skifta givare.
När jag klappat ihop allt med ny ABS-givarskruv i rensade gängor, ny givare, nollat felkoderna och provkört så verkar problemet ha försvunnit.