Den Norska Mardrömmen. Eller?

Här presenteras era bilar/projekt med bilder och information.
Max en tråd per bil!

Topic author
Nikel
Garagesuppliant
Posts: 541
Joined: 14 Sep 2015 03:06
Stad:: Dingle
Bil: SVARTALF. RIP PLUTO
Has thanked: 13 times
Been thanked: 38 times

Re: Den Norska Mardrömmen. Eller?

Post by Nikel » 20 May 2019 17:24

Jag borde ta tag i att plocka ner Turbon och befria den från kärv.


Topic author
Nikel
Garagesuppliant
Posts: 541
Joined: 14 Sep 2015 03:06
Stad:: Dingle
Bil: SVARTALF. RIP PLUTO
Has thanked: 13 times
Been thanked: 38 times

Re: Den Norska Mardrömmen. Eller?

Post by Nikel » 08 Jun 2019 22:52

Turbon avplockad och lagd på hyllan i några veckor.
Den är nästan helt fast och alla skruvar sitter som berget.
Den får helt enkelt följa med till jobbet och smaka på Norsk eld.

Sen ska den få en liten upgrade i form av ett Billet hjul :D

Svartalf rullar för tillfället med Plutos gamla turbo.
Den har gått 36 000 mil, är lite skamfilad i ett blad men funkar kanon ändå. :D
Attachments
Billet.jpg
Billet.jpg (109.2 KiB) Viewed 1197 times


Topic author
Nikel
Garagesuppliant
Posts: 541
Joined: 14 Sep 2015 03:06
Stad:: Dingle
Bil: SVARTALF. RIP PLUTO
Has thanked: 13 times
Been thanked: 38 times

Re: Den Norska Mardrömmen. Eller?

Post by Nikel » 15 Aug 2019 08:07

Fifan, nu blir det rena rama räcern.
Köpte till vanliga Lupo i förhoppning om att bilen inte ska bli så megalåg.

Hjulinställning inbokad den 29de.


Säkert riktiga kvalitetsprylar :lol:
Attachments
Coil.PNG
Coil.PNG (267.76 KiB) Viewed 1081 times

User avatar

L3upo
Verkstadschef
Posts: 2330
Joined: 27 Nov 2014 20:46
Stad:: Vikingstad
Bil: A2+A2+A2+A2+3L+3L
Has thanked: 191 times
Been thanked: 236 times

Re: Den Norska Mardrömmen. Eller?

Post by L3upo » 15 Aug 2019 08:17

Nikel wrote:
15 Aug 2019 08:07
Fifan, nu blir det rena rama räcern.
Köpte till vanliga Lupo i förhoppning om att bilen inte ska bli så megalåg.

Hjulinställning inbokad den 29de.


Säkert riktiga kvalitetsprylar :lol:
Ahh, nu blev jag nästan 18 år igen...
Men, ser spindlarna ut på samma sätt på benzin-Lupos...?
Tänkte på om fjäderbenen kommer att passa.


Topic author
Nikel
Garagesuppliant
Posts: 541
Joined: 14 Sep 2015 03:06
Stad:: Dingle
Bil: SVARTALF. RIP PLUTO
Has thanked: 13 times
Been thanked: 38 times

Re: Den Norska Mardrömmen. Eller?

Post by Nikel » 15 Aug 2019 08:59

L3upo wrote:
15 Aug 2019 08:17
Nikel wrote:
15 Aug 2019 08:07
Fifan, nu blir det rena rama räcern.
Köpte till vanliga Lupo i förhoppning om att bilen inte ska bli så megalåg.

Hjulinställning inbokad den 29de.


Säkert riktiga kvalitetsprylar :lol:
Ahh, nu blev jag nästan 18 år igen...
Men, ser spindlarna ut på samma sätt på benzin-Lupos...?
Tänkte på om fjäderbenen kommer att passa.
Köpte "Fel" fjäderben o fjädrartill min gamla Lupo och dom passade.
Ta Technix garanterar att deras "Vanliga" Lupo Coils passar på 3l.

Men det kan ju vara knas. Vi får se. ;)


Topic author
Nikel
Garagesuppliant
Posts: 541
Joined: 14 Sep 2015 03:06
Stad:: Dingle
Bil: SVARTALF. RIP PLUTO
Has thanked: 13 times
Been thanked: 38 times

Re: Den Norska Mardrömmen. Eller?

Post by Nikel » 24 Aug 2019 21:01

Jo men det funkade ju bra.
Stötdämparna är halvfulla med olja så det är bara att kasta i soptunnan.
Attachments
video-1566666396.mp4
(1.54 MiB) Downloaded 26 times

User avatar

irover
Hedersmedlem
Posts: 2392
Joined: 25 Nov 2014 22:04
Stad:: Lövestad
Bil: 2st 3L, 4st A2
Has thanked: 3 times
Been thanked: 153 times

Re: Den Norska Mardrömmen. Eller?

Post by irover » 25 Aug 2019 22:36

Vilket gung i den bilen...
---
Lägg ner Mekonomen. Och Atteviks.


Topic author
Nikel
Garagesuppliant
Posts: 541
Joined: 14 Sep 2015 03:06
Stad:: Dingle
Bil: SVARTALF. RIP PLUTO
Has thanked: 13 times
Been thanked: 38 times

Re: Den Norska Mardrömmen. Eller?

Post by Nikel » 02 Sep 2019 18:46

irover wrote:
25 Aug 2019 22:36
Vilket gung i den bilen...
Ja lite.
Har krävt pengarna tillbaka :lol:


Topic author
Nikel
Garagesuppliant
Posts: 541
Joined: 14 Sep 2015 03:06
Stad:: Dingle
Bil: SVARTALF. RIP PLUTO
Has thanked: 13 times
Been thanked: 38 times

Re: Den Norska Mardrömmen. Eller?

Post by Nikel » 17 Sep 2019 22:17

Har precis bytt spridartätningar.
Bilen visade 0.45 i snitt och pumpen 0.4.

Gick ett par timmar och en del av vänster lillfinger.
Inte riktigt så illa med jag slant och skar ett 20mm långt och 3mm djupt jack i fingret.
5 plåster och en Nylonhandske funkade fint mot det.

Jag kollade värdena i boxarna innan.
Se bild.
Jag bytte även plats på allihop.

En av spridarna (NR 3 numera NR1) avviker från normen både före och efter bytet.
Däremot inte lika mycket efter.

Första bild är före bytet.
Ignorera varvtalet i bilden.
(Differensen fanns där oavsett belastning)
Attachments
IMG_20190917_164231.jpg
IMG_20190917_164231.jpg (525.01 KiB) Viewed 363 times
IMG_20190917_213317.jpg
IMG_20190917_213317.jpg (129.92 KiB) Viewed 363 times

User avatar

lupobupo
Verkstadschef
Posts: 2715
Joined: 25 Nov 2014 16:02
Stad:: Västergötland
Bil: 4st Lupo 3l + 5st a2
Has thanked: 144 times
Been thanked: 364 times

Re: Den Norska Mardrömmen. Eller?

Post by lupobupo » 18 Sep 2019 00:46

Nikel wrote:
17 Sep 2019 22:17
Jag bytte även plats på allihop.

En av spridarna (NR 3 numera NR1) avviker från normen både före och efter bytet.
Däremot inte lika mycket efter.
Efter bytet/flytten så ser det bra ut i mina ögon.
Hjälper till med omprogrammering av databoxen vid manuellkonvertering och/eller farthållaremontering!


Topic author
Nikel
Garagesuppliant
Posts: 541
Joined: 14 Sep 2015 03:06
Stad:: Dingle
Bil: SVARTALF. RIP PLUTO
Has thanked: 13 times
Been thanked: 38 times

Re: Den Norska Mardrömmen. Eller?

Post by Nikel » 18 Sep 2019 08:44

lupobupo wrote:
18 Sep 2019 00:46
Nikel wrote:
17 Sep 2019 22:17
Jag bytte även plats på allihop.

En av spridarna (NR 3 numera NR1) avviker från normen både före och efter bytet.
Däremot inte lika mycket efter.
Efter bytet/flytten så ser det bra ut i mina ögon.
Japp.
Variationen är halverad och bilen går fint.


Topic author
Nikel
Garagesuppliant
Posts: 541
Joined: 14 Sep 2015 03:06
Stad:: Dingle
Bil: SVARTALF. RIP PLUTO
Has thanked: 13 times
Been thanked: 38 times

Re: Den Norska Mardrömmen. Eller?

Post by Nikel » 19 Sep 2019 09:24

Eftersom att Coiloversen inte funkade så har jag beställt nya dyra H&R sänkfjädrar istället.
Till 3L.

User avatar

irover
Hedersmedlem
Posts: 2392
Joined: 25 Nov 2014 22:04
Stad:: Lövestad
Bil: 2st 3L, 4st A2
Has thanked: 3 times
Been thanked: 153 times

Re: Den Norska Mardrömmen. Eller?

Post by irover » 19 Sep 2019 16:37

Jag har testat sänkta och coilade lupo 3l. En liten flugskit på vägen fortplantar sig upp genom ryggraden vidare till hjärnans epicentrum som exploderar i en fontän av smärta.
---
Lägg ner Mekonomen. Och Atteviks.

User avatar

RiseAndShine
Garagesuppliant
Posts: 892
Joined: 09 Dec 2014 02:08
Stad:: Skövde
Bil: 1 st. VW Lupo 3L -02
Has thanked: 59 times
Been thanked: 41 times

Re: Den Norska Mardrömmen. Eller?

Post by RiseAndShine » 19 Sep 2019 17:28

irover wrote:
19 Sep 2019 16:37
Jag har testat sänkta och coilade lupo 3l. En liten flugskit på vägen fortplantar sig upp genom ryggraden vidare till hjärnans epicentrum som exploderar i en fontän av smärta.
"Don't Try This at Home", alltså?! :P


Topic author
Nikel
Garagesuppliant
Posts: 541
Joined: 14 Sep 2015 03:06
Stad:: Dingle
Bil: SVARTALF. RIP PLUTO
Has thanked: 13 times
Been thanked: 38 times

Re: Den Norska Mardrömmen. Eller?

Post by Nikel » 19 Sep 2019 18:02

irover wrote:
19 Sep 2019 16:37
Jag har testat sänkta och coilade lupo 3l. En liten flugskit på vägen fortplantar sig upp genom ryggraden vidare till hjärnans epicentrum som exploderar i en fontän av smärta.
Jag har pendlat med råstancad Honda CRX med 2 cm markfrigång så en Lupo 3l med sänkfjädrar är nog inga bekymmer :roll:
Min gula var ju en blandning av sänkfjädrar och kapade originalgrejer.

Men köper man för billiga coils så brukar det tyvärr vara komforten som försvinner.
Dyra (10 000kr++) är ofta rätt bekväma.

Som notering så kostade H&R fjädrarna som 2 kitt av skitet jag köpte där uppe :lol:

Post Reply