Svamlare av rang!

Här diskuteras allt möjligt.
Post Reply

Topic author
mateks
Skruvkunnig
Stad:: Uppsala
Bil: A2 3L
Has thanked: 24 times
Been thanked: 41 times

Svamlare av rang!

Post by mateks » 10 Jan 2019 00:14

Det finns så många konstiga annonser på blocket och här var det en A2 som jag hakade upp mig på. Den ser ju fin ut men dom bara rabblar upp en massa skit för att det är mängden punkter som är viktigt.

https://www.blocket.se/goteborg/Audi_A2 ... 0.htm?aw=1

12V-uttag - Finns det nån bil som inte har det?
Läslampa - Menar dom takbelysningen? Samma här, finns det nån bil som inte har det?
Rails - Vilka rails då? Jag ser inga rails! Eller menar dom att någon har stulit en bit järnvägsspår och stoppat in i skuffen?
Start-/stoppfunktion - Finns det på bensinaren? Om inte annat så brukar dom flesta hela bilar gå att starta och stoppa.
Tonade rutor - Menar dom originaltoningen eller är dom extra tonade? Ser inte mer tonade ut än andra.
Ventilerade skivbromsar - Vem bryr sig om det?
Reservhjul - Har aldrig funnits reservhjul i bilen. Eller följer det med ett löst?
ISOFIX-fästen fram (Isofix-fästen bak) - Måste dom dela upp dessa och skriva det på olika ställen för att det ska bli en längre lista?

Ibland får man sura lite! :evil:
Attachments
annons.jpg
annons.jpg (107.64 KiB) Viewed 471 times
annons 2.jpg
annons 2.jpg (55.65 KiB) Viewed 471 times

irover
Hedersmedlem
Stad:: Lövestad
Bil: 2st 3L, 4st A2
Has thanked: 3 times
Been thanked: 147 times

Re: Svamlare av rang!

Post by irover » 10 Jan 2019 01:04

Det finns faktiskt reservhjul till A2 orginal. Ett spacesaver som sitter på en hållare ovanpå batteriet. Det var gratis extrautrustning har jag för mig. Har sett 2st bilar med det. Men det andra är ju svammel så det är inte säkert det finns i just denna bil. Det verkar som de bara kryssat i hej vilt i listan. Wow stolarna har (trumvirvel) KLÄDSEL!
---
Lägg ner Mekonomen. Och Atteviks.

RiseAndShine
Garagesuppliant
Stad:: Skövde
Bil: 1 st. VW Lupo 3L -02
Has thanked: 55 times
Been thanked: 39 times

Post by RiseAndShine » 10 Jan 2019 04:58

Alla moderna bilar brukar ha tonade rutor original, så det känns onödigt att skriva. Enbart om rutorna är extra tonade med hjälp av solfilm (vilket inte denna bil verkar ha), kan det vara värt att skriva.
Bensinupproret 3.0 : )

UndWasAuto
Skruvmejselputsare
Stad:: Uppsala
Bil: A2 1,2+ZOE+div bilar
Been thanked: 1 time

Post by UndWasAuto » 07 Feb 2019 13:43

He He... Vanligt hos dessa handlare är också att tillägga, "med reservation för felskrivning"
Som tex. att den nämnda serviceboken inte ens existerar och, -Ja men airbag lampan fixar du ju enkelt själv!

Flest punkter vinner... :)

Post Reply