Proffs på Audi A2 sökes

Här diskuterar vi vår kusin Audi A2 1.2 TDI (3L)
Post Reply

Topic author
Sazzmatazz
Skruvmejselputsare
Stad:: Enskededalen
Bil: Audi A2

Proffs på Audi A2 sökes

Post by Sazzmatazz »

Låt mig börja med att be om ursäkt för min fullkomliga okunnighet.

Jag undrar om det finns nån här som har en proffsmekaniker att skicka mig till med min lilla Audi?
Jag har en ljuvlig A2:a som inte ens gått 7000 mil, jag är ägare nummer två. Hon har dock börjat bråka lite.
Hon har väldigt ledsna framdörrar, de knakar och liksom hänger. Inget akut eller omöjligt att leva med, men hela vingar är ju att föredra.
Ständiga felkoder som sen när min mekaniker kollar inte är nåt fel. På Audiverkstad har de sagt att elstyrdonet är trasigt.
Lämnade in henne till BEstronic i Knivsta som ska vara proffs på elproblem. De hade henne i ett par månader, kollade allt, fixade en sak efter en annan - nya felkoder dök upp. Bytte elstyrdon till ett annat elstyrdon - fortfarande samma problem. Misstänkte glapp och kollade med rök (av nåt slag fattade inte riktigt hur det där gick till) utan att hitta nåt. Gav till slut upp!! och lämnade tillbaka min ärta utan att kräva nån slags betalning. Vissa dagar inga lampor tända alls - ibland kan det gå en vecka innan motorlampan tänds. Ibland skriker hon åt mig med ilsket blinkande varningslampa - för att sen fortsätta framåt som om inget hänt. Körningen är inte på något sätt påverkad, hon tuffar på bra.
Älskar den här bilen - vill inte ge upp henne, men vill heller inte att hon ska dö. Leker med tanken på att släppa henne till nån som vet vad de gör.
Är det nån här som kan peka åt nån som är extra kunnig vad gäller A2:an?
Tacksam för alla tips.

Mvh Vic

A2_cal
Skruvmejselputsare
Stad:: Stockholm
Bil: A2 1.4TDI

Re: Proffs på Audi A2 sökes

Post by A2_cal »

PM

RiseAndShine
Garagesuppliant
Stad:: Skövde
Bil: 1 st. VW Lupo 3L -02
Has thanked: 113 times
Been thanked: 60 times

Post by RiseAndShine »

Sazzmatazz wrote: 10 Jan 2022 22:16 Jag har en ljuvlig A2:a som inte ens gått 7000 mil, jag är ägare nummer två. Hon har dock börjat bråka lite.
Vilken modell av Audi A2 är det du har?

Fido
Skruvmejselputsare
Stad:: Grebbestad
Bil: Audi A2tdi 3l
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Post by Fido »

Urschäkt at jag blandar meg inn her, men jeg har et liknende probkem. Min audi a2 tdi 3L mod 2003 nekade att röre seg. Jeg fikk den med bergingsvagn til et verksted i Norge, Vestfold. De sier det er noe med styringssystemet til robotkassen, men gir meg ingen forventning om at de klarer å reparere.
Jeg er redo til å leie en vagn og få bilen til en , helst i Norge eller Sverige, som er villig til å forbadme seg over bilen min.
Jeg har god tid. Forventer ikke å ha bil i sommer.
Alle tips mottas med stor takk.
Ps! Er ikke ute etter noe gratishjelp. Den som besitter erfarenhet med robotkassan til Lupo og Audi 3L fortjener skikkelig arvode.

Beklager igjen at jeg ikke er tul noen nytte fir deg som startet denne tråden, men kanskje vi kan utveksle erfarenheter hvis noen kandidat melder seg.

lupobupo
Forumsorakel
Stad:: Västergötland
Bil: 5st Lupo 3l + 2st a2
Has thanked: 253 times
Been thanked: 513 times

Post by lupobupo »

Fido wrote: 06 Jul 2022 13:21 Urschäkt at jag blandar meg inn her, men jeg har et liknende probkem. Min audi a2 tdi 3L mod 2003 nekade att röre seg. Jeg fikk den med bergingsvagn til et verksted i Norge, Vestfold. De sier det er noe med styringssystemet til robotkassen, men gir meg ingen forventning om at de klarer å reparere.
Jeg er redo til å leie en vagn og få bilen til en , helst i Norge eller Sverige, som er villig til å forbadme seg over bilen min.
Jeg har god tid. Forventer ikke å ha bil i sommer.
Alle tips mottas med stor takk.
Ps! Er ikke ute etter noe gratishjelp. Den som besitter erfarenhet med robotkassan til Lupo og Audi 3L fortjener skikkelig arvode.

Beklager igjen at jeg ikke er tul noen nytte fir deg som startet denne tråden, men kanskje vi kan utveksle erfarenheter hvis noen kandidat melder seg.
Jag har skickat dig ett PM. Vestfold är bara ca 280km ifrån mig :)
Hjälper till med omprogrammering av databoxen vid manuellkonvertering och/eller farthållaremontering!
Post Reply