Den hamnar ju lite långt ner för att få optimalt ljusflöde men ibland när man vill ha det snyggt så får man kompromissa. Jävligt nöjd iallafall.

Bor ute i skogen och pendlar 6mil om dan till och från stan. Så bättre helljus är ett måste. Hade redan H4 nightbreaker i strålkastarna och funderat länge på hur man ska få till bättre ljus utan att förstöra utseendet. Håller helt med att många är bara ”ditslängda” utan tanke på hur det ser ut. Bara att det ska lysa.
Denna är det som jag har monterat:
Tackar.Fixar_Olof wrote: ↑13 Jan 2021 07:57Denna är det som jag har monterat:
https://www.xenonkungen.com/se/produkte ... -240w.html
Kul att du vill ha samma.![]()
Fästena har jag svetsat rätt i balken bakom stötskölden. Gick precis att komma åt om man tog ut grillen. Slapp alltså lossa stötskölden för denna montering.
Upplever inte några ”svarta fläckar” på vägen men led-ramper ska ju helst monteras högre upp för att lysa lite längre. Blev jävligt nöjd med denna montering dock.Sparkz wrote: ↑15 Jan 2021 22:54Går sönder snabbt, ja. Var inte jätteroligt en tidig morgon på väg till jobbet. Bländade av för möte och det blev helt kolsvart. Bägge halvljusen lyste på garageväggen när jag ställde bilen kvällen innan.
Men jag satte i en kabelsats från biltema som tar bort lite spänningsfall. https://www.biltema.se/bil---mc/bilbely ... 2000040790 Det gör lite skillnad för ljuset. Ingen jättekvalitet på den där satsen så jag bytte lite kabelskor och gjorde om lite. Jag fick byta hel/halvljusspaken tidigare så det kändes bra att avlasta den med.
Ljusrampen satte jag i "bakom-regplåten-fäste". Kanske inte så snyggt, men jag vill inte ha rampen så långt ner, det blir en massa svarta fläckar på vägen. Hade någon tanke på att baka in den i plasten med VW-emblemet, men det blev inget med det.
Jag var lite skeptisk till LED-ramper innan, men jag är riktigt nöjd. Det lyser inte 300 m, men jämnt och brett.
Nu är det bara det att skiftgaffeln gav upp lagom tills det blev vinter, så jag åker reservlupo, utan extraljus och motorvärmare...![]()
![]()