Cabbe wrote: ↑24 Mar 2020 10:46
Lupo till Kuala Lumpur?? Varit på utflykt?
Nya objektet, var det den 1,6an som du satte nya stift o kablar på?
Nej, musboet var en bekants 1.4 benzin, FSI:n är ett impulsköp för några veckor sedan till ett extremt vrakpris.
Jättefin på de allra flesta sätt förutom då att den inte går att starta men finns chansen att lära sig något nytt så tar jag den.
Kuala Lumpur var en tjänsteresa, typ. Skulle hålla föredrag i 20 minuter så jag tog fram kartan och började planera hur man kan åka Grön Lupo dit.
Orkar man 60 mil om dagen (och det gör man ju lätt i en Lupo) så tar det bara 40 dagar ToR och måste klaras på 44KSEK i milsersättning - plättlätt!
Det var dock lite knepigt att hitta en bra väg. Norr eller söder om Kaspiska havet var frågan?
Det är inte självklart vilken väg som är bäst.
Lettland, Vitryssland, Ryssland, Kazakstan, Uzbekistan, Tadzjikistan, Pakistan, Indien, Bangladesh, Burma, Thailand är förmodligen den tryggaste vägen.
Den lite mer äventyrliga åker längre söderut och siktar på Polen, Ukraina, Rumänien, Bulgarien, Turkiet, Iran, Pakistan, Burma, Thailand. Bäst att skippa Afghanistan kanske.
Med beaktande av den akuta rånrisken, någon kunde ju stjäla min älskade gröna Lupo under resan, så bokade jag flyg från Arlanda varvid kamremmen havererade 400 meter ut på E4...
Men visst låter det mer intressant att den gick sönder när jag var på väg till Malasya?