Eko Bilar

Här diskuteras allt möjligt.
Post Reply

Topic author
norrbaggen
Skiftnyckelslangare
Posts: 99
Joined: 17 Jan 2016 11:26
Stad:: Fredrikstad
Bil: 2000mod Lupo 3L
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Eko Bilar

Post by norrbaggen » 04 Nov 2016 16:23

Kommer ikke inn på siden lenger. Har de IT problemer eller har de lagt ned? Skulle vært innom å sendt spørsmål om bytte av bak-bremser. Her er delekostnad ca 10000NOK eller ca 100% av salgsverdi på bilen. Vanvittig. Om noen som titter innom her vet hvordan jeg kan komme meg tilbake til Norge fra Uppsala uten bil så fortell..

User avatar

lupobupo
Verkstadschef
Posts: 2302
Joined: 25 Nov 2014 16:02
Stad:: Västergötland
Bil: 2st Lupo 3l + 2st a2
Has thanked: 94 times
Been thanked: 281 times

Eko Bilar

Post by lupobupo » 04 Nov 2016 16:28

Han finns kvar! Har du inte köpt delarna vi tipsade om förut?
Hjälper till med omprogrammering av databoxen vid manuellkonvertering och/eller farthållaremontering!


Topic author
norrbaggen
Skiftnyckelslangare
Posts: 99
Joined: 17 Jan 2016 11:26
Stad:: Fredrikstad
Bil: 2000mod Lupo 3L
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Eko Bilar

Post by norrbaggen » 04 Nov 2016 16:51

Nei, det kokte bort i kålen. Først ble jeg litt usikker for min mekaniker var så negativ og så gikk min Toyota til helvete med en påfølgende masse tull. Der endte visa med at jeg skrota en helt strøken Camry 2000modell etter ett 20 talls samtaler med afrikanere som ville sende den til hjemlandet, men uten noen plan eller penger samtidig som verkstedet maste om at jeg tok opp plass. Tiden går fort og nå er det straks begjert avskiltning av Lupoen og jeg lurer på om jeg gidder legge ut 15-17000kr for nye bakbremser hos VW her. Da tror jeg heller at det blir en annen bil på meg. En med vanlige deler som kan repareres av en vanlig mekaniker :?


Topic author
norrbaggen
Skiftnyckelslangare
Posts: 99
Joined: 17 Jan 2016 11:26
Stad:: Fredrikstad
Bil: 2000mod Lupo 3L
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Eko Bilar

Post by norrbaggen » 04 Nov 2016 17:03

404. That’s an error.
The requested URL /host/0B53bmTt7VISoWDRpSVBOWTFPU1k/eko-bilar_index.html was not found on this server. That’s all we know.
Har han ny nettside da?


Topic author
norrbaggen
Skiftnyckelslangare
Posts: 99
Joined: 17 Jan 2016 11:26
Stad:: Fredrikstad
Bil: 2000mod Lupo 3L
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Eko Bilar

Post by norrbaggen » 04 Nov 2016 20:34

Jeg sendte for øvrig mail til levereandør av de bremsene du linket til og fikk til svar at de ikke passet. Jeg tror på deg når du sier de passer, men det ble mye usikkerhet som igjen førte til tap av tid. Vi får se hva utfallet blir. Etter planen får vi bomringer her jeg bor også så det er vel slutt for fosilt brennstoff for oss som kjører 4-5000mil i året uansett. Lupoen koster meg nå 20000kr i året i bomring, men om det økes til 30-40000kr så må det bli elbil. Jeg skal teste Huyndai Ioniq 28kw, Renault Zoe 40kw og Opel Ampera E 60kw så fort de kommer til landet.

User avatar

perA2
Skruvkunnig
Posts: 430
Joined: 07 Dec 2014 23:16
Stad:: Lund
Bil: Audi A2 1.2 tdi
Has thanked: 2 times
Been thanked: 40 times

Eko Bilar

Post by perA2 » 04 Nov 2016 21:30

Höres som helt forferdelige metoder som de norske statsmakter tar til for å tvinge på miljöbiler på befolkningen. Trur dessverre at om noen år vill alle fordeler me elbiler att dras vekk og da får du betale bompeng, parkering og bot om du kjörer i bussfelt alikevel. Dine bremsproblemer höres ellers helt reparable men du må komme deg til noen av experterne her på forumet, ikke tulle med verksteder som ikke hatt manual til 3L biler på 10 år. Går det an för deg at kjöre en svenskregistrert bil i Norge?

/perA2


Topic author
norrbaggen
Skiftnyckelslangare
Posts: 99
Joined: 17 Jan 2016 11:26
Stad:: Fredrikstad
Bil: 2000mod Lupo 3L
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Eko Bilar

Post by norrbaggen » 05 Nov 2016 09:34

Hei, perA2. Problemet med å kjøre svensk-regga bil i Norge er først og fremst på grenseovergangen. Der kan det da brått bli nok en bil i tull-samlingen da de vil påstå at jeg prøver å undra toll og moms. Det har en del av våre nye landsmenn lært den harde veien når de har trodd at det er helt greit å bruke tyskregistrert bil her,som de har lånt av en onkel som var på besøk. En og annen svenske med bostedadresse i Norge har vel også fått smake på det..
Jeg sjekket ut en gang hvor mye den svenske stat skulle ha for å sette svenske-skilter på en norsk bil og det var latterlig dyrt. Sånn er det andre veien også, med unntak av veteranbiler. Det blir i såfall billigst for alle at jeg tar tog eller buss. Jeg begynnte å sjekke opp rundt reise til Uppsala, men det virker å ligge ganske øde til og utrolig langt unna. Men det går buss fra sentrum av Uppsala mot Norge. Det beste hadde vært å finne ett verksted i retning Gøteborg sånn at jeg kunne tatt tog hele veien.
Jeg har faktisk lett litt her og Veng, som er den største leverandør av karrosseri og deler greide ikke å skaffe til veie bremser. Selv hos VW i Sarpsborg hevet de øyenbrynene når de fikk opp prisene på delene. :roll:


Topic author
norrbaggen
Skiftnyckelslangare
Posts: 99
Joined: 17 Jan 2016 11:26
Stad:: Fredrikstad
Bil: 2000mod Lupo 3L
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Eko Bilar

Post by norrbaggen » 05 Nov 2016 09:57

For øvrig har det allerede blitt slutt på kjøring i kollektivfeltet for elbil mange steder. Bompenger blir det i rushtiden inn til vår lille hovedstad, men da 10kr mot 53 for bensin/hybrid og 58kr for diesel. Det som er rart er at de forsetter å premiere de store suv hybridene som Porsche/bmw/volvo som bruker mer drivstoff enn 3 lupoer med avgiftsletter på 100.000NOK. Her er det ingen plan eller mening bak noe. Som vanlig mann i gata er det bare å prøve å tilpasse seg

User avatar

Cabbe
Skruvkunnig
Posts: 287
Joined: 04 Dec 2014 23:05
Stad:: Kolmården
Bil: Audi A2 1,2 TDI
Has thanked: 84 times
Been thanked: 20 times

Eko Bilar

Post by Cabbe » 05 Nov 2016 11:32

Borde dom inte klara jobbet på en dag?


Topic author
norrbaggen
Skiftnyckelslangare
Posts: 99
Joined: 17 Jan 2016 11:26
Stad:: Fredrikstad
Bil: 2000mod Lupo 3L
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Eko Bilar

Post by norrbaggen » 05 Nov 2016 13:28

Jeg skal se om jeg ikke finner igjen mailet fra Eko-bilar og høre om han hadde rukket det på en dag. Så får jeg gå i ring ute eller sove i bilen mens de jobber. :D Problemet mitt er at jeg er så treg i avgjørelsene at tiden renner ut. Synd vi ikke kan ta eu-kontrollen i Sverige..

User avatar

irover
Hedersmedlem
Posts: 2042
Joined: 25 Nov 2014 22:04
Stad:: Lövestad
Bil: 2st 3L, 4st A2
Has thanked: 3 times
Been thanked: 124 times

Eko Bilar

Post by irover » 07 Nov 2016 04:06

Och jag som tycker att svenska politiker är knäppa... :shock:

Du får väl köra Lexus Hybrid-SUV med 450 hästar som alla andra. Ta ett fett banklån och var glad! :lol:
---
Lägg ner Mekonomen. Och Atteviks.


Fluffy
Domkraftsansvarig
Posts: 47
Joined: 03 Dec 2014 10:47
Stad:: Norrköping
Bil: Lupo 3L -02
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Re: Eko Bilar

Post by Fluffy » 05 Mar 2018 09:32

Hur får man tag på Stig på EKO-bilar?
Är det bara telefon eller läser han även mejl / FAX / vykort & facebook?


mateks
Skruvkunnig
Posts: 271
Joined: 22 Jan 2016 23:13
Stad:: Uppsala
Bil: A2 3L
Has thanked: 19 times
Been thanked: 31 times

Re: Eko Bilar

Post by mateks » 05 Mar 2018 16:56

Jag brukar ringa honom. Har min bil inne hos han just nu för en del grejer som behöver fixas.
Attachments
20180228_071655.jpg
20180228_071655.jpg (154.26 KiB) Viewed 736 times

User avatar

irover
Hedersmedlem
Posts: 2042
Joined: 25 Nov 2014 22:04
Stad:: Lövestad
Bil: 2st 3L, 4st A2
Has thanked: 3 times
Been thanked: 124 times

Re: Eko Bilar

Post by irover » 05 Mar 2018 22:05

vilken fin bild!
---
Lägg ner Mekonomen. Och Atteviks.

Post Reply