Sedan en vecka ägare till en Audi A2 1,2 med en rackarns massa mil bakom sig (ca 41000)
Så meckning och skruvning är nog oundvikligt och kanske en del av galenskapen att ta sig ann ett sådant fordon.
För tillfället fungerar den ju skapligt och kan användas som vardags pendlare, men visst finns det pyssel att fundera över.
Första paniken infann sig när den inte ville starta en morgon, för att plötsligt efter en stund bli medgörlig och snäll igen.
Ok, kom till jobbet, och hann plugga på lite vad som kan vara orsaken. Aha! Hydraultrycket måste komma upp i rätt tryck innan start är tillåtet. Hm, vad beror det på? Dörrkontakten startar inte pumpen, så där är första felet. Andra felet kan jag snabbt läsa mej till beror på tryckaccumulatorn. Den ger max 2 växlingar innan pumprackarn startar igen. Ny på väg från Tyskland. Men den växlar fint och efter "bomb byte" borde det bli bättre. Dörrkontakt kan jag leva utan, eller så får det fixas senare.
Finns lite annat kul att fundera över också, som att visad förbrukning är minst 1,5dl över verklig förbrukning, men det får jag ta tag i när vädret blir trevligare. Ser bla. att LMM visar lägre värde än förväntat. Men som sagt, kan ju bero på en hel del saker.... får kollas när tid, väder och inspiration tycker att det är dags

Kul bil iallafall, klart trevligare att köra än man kan tro om en sån liten bil, riktigt trevlig faktiskt.
Med ny termostat fick man värme i kupén också, eller ja det fick man innan också genom elvärmaren. Men temp mätaren går nu upp som den ska.
Intressant att det fanns så bra site här i Sverige med mycket samlad kunskap kring dessa bilar.
Asch vad jag babblar mycket, men här ska man väl trivas bland andra 3L fans.