Byta blå leds till röda i mätarklustret
-
Topic author - Hedersmedlem
- Stad:: Lövestad
- Bil: 2st 3L, 4st A2
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 158 times
Byta blå leds till röda i mätarklustret
Fick isär mätarklustret och tänkte byta de hemska blå ledsna ledsen (16st) till mysigt röda, så allting blir rött och mörkercertifierat. Nu undrar jag vart får man tag på såna klotsar till leds som sitter i mätarhuset? Dom lyser ju i vinkel in i plast som leder ljuset.
- Attachments
-
- IMG_20190519_214542.jpg (1.06 MiB) Viewed 782 times
---
Lägg ner Mekonomen. Och Atteviks.
Lägg ner Mekonomen. Och Atteviks.
-
- Verkstadschef
- Stad:: Vikingstad
- Bil: A2+A2+A2+A2+3L+3L
- Has thanked: 197 times
- Been thanked: 240 times
Re: Byta blå leds till röda i mätarklustret
Vilket är det som är klotsarna...?irover wrote: ↑20 May 2019 01:08Fick isär mätarklustret och tänkte byta de hemska blå ledsna ledsen (16st) till mysigt röda, så allting blir rött och mörkercertifierat. Nu undrar jag vart får man tag på såna klotsar till leds som sitter i mätarhuset? Dom lyser ju i vinkel in i plast som leder ljuset.
Du behöver en bättre kamera och en massa Android-trix ovan på det

-
- Skruvkunnig
- Stad:: Lund
- Bil: Audi A2 1.2 tdi
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 55 times
Coolt projekt. Nu är ju inte jag Lupoid, men du får tänka in instrumenttavlorna över kretskortet. Då är klotsarna de vita fyrkanterna, två på varje sida av mätartavlorna (8 st för båda mätarna alltså). Av de vita fyrkanter av samma storlek ser du 4 st runt den fyrkantiga displayen där nere till höger o på motsvarande ställe vä. Har Aliexpress såna små LED komponenter månne? Men jobbet fordrar nog lödteknik i LupoBupo-klass....L3upo wrote: ↑20 May 2019 07:48Vilket är det som är klotsarna...?irover wrote: ↑20 May 2019 01:08Fick isär mätarklustret och tänkte byta de hemska blå ledsna ledsen (16st) till mysigt röda, så allting blir rött och mörkercertifierat. Nu undrar jag vart får man tag på såna klotsar till leds som sitter i mätarhuset? Dom lyser ju i vinkel in i plast som leder ljuset.
Du behöver en bättre kamera och en massa Android-trix ovan på det![]()
/perA2
-
- Skiftnyckelslangare
- Stad:: Stockholm
- Bil: -02 Lupo 3L (Svart)
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
De små ledsen heter SMD LED, men det finns många olika sorter såklart!
VW Lupo 3L årsmodell 2002, Svart. 33 000 mil. Svensksåld, Dimljus, Elhissar, AC, bagagerumsbelysning, eluttag i bagage.
Planerade uppdateringar: Coilovers, LED Ramp, Farthållare
Planerade uppdateringar: Coilovers, LED Ramp, Farthållare