Styrservo

Här diskuterar vi Lupo 3Ls fel och lösningar.
Post Reply

Topic author
Raffe
Domkraftsansvarig
Posts: 38
Joined: 21 Jan 2019 23:15
Stad:: Malmö
Bil: Lupo 3L
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Styrservo

Post by Raffe » 15 Mar 2019 17:53

Hej är det mycket jobb om man ska montera styrservo
Vad behöver jag ha för delar
Köpt en Lupo 3l 2006 men är inte van utan servo


Nikel
Skruvkunnig
Posts: 456
Joined: 14 Sep 2015 03:06
Stad:: Dingle
Bil: Pluto The Lupo
Has thanked: 9 times
Been thanked: 32 times

Re: Styrservo

Post by Nikel » 15 Mar 2019 20:20

Raffe wrote:
15 Mar 2019 17:53
Hej är det mycket jobb om man ska montera styrservo
Vad behöver jag ha för delar
Köpt en Lupo 3l 2006 men är inte van utan servo
Skulle väl säga att det är lättare att köpa en med servo. ;)

User avatar

L3upo
Verkstadschef
Posts: 2121
Joined: 27 Nov 2014 20:46
Stad:: Vikingstad
Bil: A2+A2+A2+3L+3L=lycka
Has thanked: 171 times
Been thanked: 198 times

Re: Styrservo

Post by L3upo » 15 Mar 2019 20:43

Man kan även tänka på att inte ha för lite luft i och undvika bredare däck än original. Resten löser sig så fort bilen rullar en aning.

På landsväg hävdar jag att det är en stor fördel utan servo. Mycket stadigare och med mer vägkänsla. Jag skulle aldrig sätta servo på mina Luposar.
Kör åtminstone ett tag och ompröva beslutet.

User avatar

lupobupo
Verkstadschef
Posts: 2637
Joined: 25 Nov 2014 16:02
Stad:: Västergötland
Bil: 4st Lupo 3l + 4st a2
Has thanked: 132 times
Been thanked: 335 times

Re: Styrservo

Post by lupobupo » 15 Mar 2019 21:44

Det är inte bara så att du har dåliga fjäderbenslager? Då blir bilen klart trögare att styra än vad det skall. En Lupo 3L är lättstyrd även utan servo om allt är ok och man inte stoppat på bredare däck
Hjälper till med omprogrammering av databoxen vid manuellkonvertering och/eller farthållaremontering!

Post Reply