lupobupo wrote: ↑07 Aug 2020 14:54
Synd att du "förstörde" originalframbalken. Vad skulle det vara för fördel med den du bytte ut till?
long time …. nu är bilen klar och åter i drift. Projektet tog längre tid än planerat då mycket annat kommit i mellan.
summa sumarum, bilen fungerar mycket bra.Har kört den i tre veckor nu.
Det är dock sant att jag kan säga att jag saknar robotväxlingen ,då bilen är mysigare att köra med den.
En annan upplevelse är att jag inte sitter lika bekvämt nu när jag behöver kunna trycka ned en kopplingspedal.
Problemet blev bättre efter jag tog förarstolen ur min gammla reservdelsbil,den stolen går att tippa sittdynan på vilket gjorde i mitt tycke att körställningen blev mycket bättre.
Det förstärkta motorfästet var en katastrof, det gav ett fruktansvärt buller i chassit på tomgång ,så orginalet åkte tillbaks direkt efter första provturen.
en skum grej jag sett två gånger dom senaste veckorna är att displayen visar alla växel nr helt plödsligt vid körning,bägge gångerna vill jag minnas att jag kört på tran/fyran, och det har varit strax efter kallstart.
förbrukning är 4.3 på displayen och 4.0 vid pump.
kanske dags för spridar renovering ? den har ju ändå gått 47000 mil.
i samband med konerterningen renoverade jag växellådan, den fungerar bra men ger lite vinande ljud på 1an ,2an ,3an .
tycker dock att jag hör det i den andra Lupon jag har(med roboten kvar) så jag kör vidare
tack för allt stöd i detta forum.Utan det hade jag aldrig kunnat genomföra konverteringen mm
malmberg