Däck

Bilrelaterade annonser enbart.
Obs! Glöm inte att skriva vart du bor!
Post Reply

Topic author
Rogu0803
Skruvmejselputsare
Stad:: LIDKÖPING
Bil: Audi a2 3l

Däck

Post by Rogu0803 » 14 Apr 2019 20:53

Tjenis söker 2 st gumman med ok till bra mönster ..utan fälg.. 145/80r14 givet..

L3upo
Verkstadschef
Stad:: Vikingstad
Bil: A2+A2+A2+3L+3L=lycka
Has thanked: 165 times
Been thanked: 189 times

Re: Däck

Post by L3upo » 15 Apr 2019 10:30

Det finns inte mycket alternativ i de storlekarna men om du tänker på de fabriksmonterade Bridgestone Ecopia B381 så är nog utbudet skralt på sånt som är körbart. Många är som jag och kör dom troget till slutet, ofta uppåt 4000 mil.
Samtidigt bevakar jag nätpriserna på dessa eftersom de varierar våldsamt med tillgången. När Bridgestone kört upp en ny batch är de ganska överkomliga men när de bara tar från lager så rör sig priset upp över tusenlappen. Är det överkomligt så köper jag en eller två omgångar och lägger på lager tills de behövs.

Nu har "regeringen" inte varit särskilt snäll mot kronkursen och med den rådande påskrabbaten (kod EGGRDSE19) på Däckonline så landar man runt 800 inkl frakt. Det är ändå rätt OK och man slipper ordna dyr frakt för begagnade däck med PostNordkorea... 8-)
Business Caset för att det skall löna sig mot standardgummi i standarddimensioner ligger runt 200-250 kronor per däck beroende på vad man kör bilen på.

Bara en tanke medan du väntar på att det dyker upp nästan nytt gummi till fyndpris... ;)

Post Reply