Lupo 3L Säljes

Bilrelaterade annonser enbart.
Obs! Glöm inte att skriva vart du bor!
Post Reply

Topic author
Skogslivet
Skruvmejselputsare
Stad:: Vännäs
Bil: Lupo 3L - 2001

Lupo 3L Säljes

Post by Skogslivet » 20 May 2018 15:32

Innan jag använder mig av andra webbsidor för att sälja min lilla blåa Lupo , vill jag se om inte någon här i stället har ett intresse av ett mycket fint exemplar som har många år och mil kvar.
Har själv tyvärr inte behov eller plats för denna fantastiska bil längre. Alla historik finns för bilen. Den rullade första åren i byn Slussfors i Storumans kommun, körd av en äldre man. Min pappa köpte den sen och ägde den i mer än 10 år för att ta sig runt i Lycksele. Sen har jag från och till använt den vid behov och senaste året är väl första gången bilen gått längre sträckor, körda av mig runt i Västerbotten. Dock är bilen i dag bara uppe i 13300 mil. Historik finns alltså för hela bilens historia. Ingen rost och i stort sett felfri för att vara snart 18 år. Jag har sett till att reparera och serva bilen senaste åren före det enbart bilverkstäder som servat. Kamrem bytt, rätt oljor bytta med korta intervaller samt reparationer gjorda efter då behov uppstått. Tror bara att det är ett framhjulslager som är något större som kärvat och behövts bytas. Grundinställningar genomföra vid varje service. Papper finns på det mesta.

Nu på sommardäck drar den vad som lovas dvs. går att köra under 0,3 l/mil om man håller fartgränsen. Mätt vid varje tankning snittförbrukning senaste 4000 milen och har då landat på 0,32. Tror ex. inte bilen någonsin körts fortare än 110 km/t. Vägskatt m.m. känner ni alla till. Godkänd besiktning senast utan anmärkning. Nästa besiktning innan årsskiftet. Vinterdäck är dubb, körda en säsong. Sommardäck rätt slitna nu, men klarar denna sommar.

Men vissa fel finns naturligtvis. Vänster dörrstopp trasig samt ett kärvande lås i bagageluckan är det jag vet om förutom nån lackrepa samt nån lös plast i fronten. Även i inredningen vad gäller ex. orginalklädsel syns nog att det är 18 år sen nyproduktion.

Behöver nu en större bil med fyrhjulsdrift, därav denna till salu. Prövar dock att sälja den här till er som både förstår och kan uppskatta denna bilmodell.
Här finns således ett ex. som i dag fungerar utan problem, och som säkerligen med rätt hänsyn har många år och mil kvar på våra vägar. Med tanke på miltal och skick så har jag då inte sett många liknande exemplar ute i landet.
Har alltså tänkt pröva sälja den här på forumet innan jag prövar andra säljsidor, för att slippa förklara för "oinvigda" vilken bil detta egentligen är.
Maila bud till mig på skogslivet@gmail.com eller svara på annat sätt här på forumet. Seriösa intressenter kan jag lämna telefonnummer till efterhand. Räknar själv med ett försäljningspris närmare 20 000 kr eller över, med tanke på miltal och skick.
Lägger även till några bilder.(Tyvärr ej motortvättad :) ) Bilen finns i Vännäs, Västerbotten.

irover
Hedersmedlem
Stad:: Lövestad
Bil: 2,5st 3L, 4st A2
Has thanked: 3 times
Been thanked: 119 times

Re: Lupo 3L Säljes

Post by irover » 20 May 2018 19:42

Fiiiin!
---
Lägg ner Mekonomen. Och Atteviks.

Post Reply