Den Norska Mardrömmen. Eller?

Här presenteras era bilar/projekt med bilder och information.
Max en tråd per bil!
User avatar

L3upo
Verkstadschef
Posts: 2354
Joined: 27 Nov 2014 20:46
Stad:: Vikingstad
Bil: A2+A2+A2+A2+3L+3L
Has thanked: 191 times
Been thanked: 237 times

Re: Den Norska Mardrömmen. Eller?

Post by L3upo » 19 Sep 2019 18:57

Nikel wrote:
19 Sep 2019 18:02
irover wrote:
19 Sep 2019 16:37
Jag har testat sänkta och coilade lupo 3l. En liten flugskit på vägen fortplantar sig upp genom ryggraden vidare till hjärnans epicentrum som exploderar i en fontän av smärta.
Jag har pendlat med råstancad Honda CRX med 2 cm markfrigång så en Lupo 3l med sänkfjädrar är nog inga bekymmer :roll:
Min gula var ju en blandning av sänkfjädrar och kapade originalgrejer.

Men köper man för billiga coils så brukar det tyvärr vara komforten som försvinner.
Dyra (10 000kr++) är ofta rätt bekväma.

Som notering så kostade H&R fjädrarna som 2 kitt av skitet jag köpte där uppe :lol:
En riktig karl skall väl dessutom tåla lite smärta? ;)


Topic author
Nikel
Garagesuppliant
Posts: 547
Joined: 14 Sep 2015 03:06
Stad:: Dingle
Bil: SVARTALF. RIP PLUTO
Has thanked: 13 times
Been thanked: 38 times

Re: Den Norska Mardrömmen. Eller?

Post by Nikel » 19 Sep 2019 19:59

L3upo wrote:
19 Sep 2019 18:57
Nikel wrote:
19 Sep 2019 18:02


Jag har pendlat med råstancad Honda CRX med 2 cm markfrigång så en Lupo 3l med sänkfjädrar är nog inga bekymmer :roll:
Min gula var ju en blandning av sänkfjädrar och kapade originalgrejer.

Men köper man för billiga coils så brukar det tyvärr vara komforten som försvinner.
Dyra (10 000kr++) är ofta rätt bekväma.

Som notering så kostade H&R fjädrarna som 2 kitt av skitet jag köpte där uppe :lol:
En riktig karl skall väl dessutom tåla lite smärta? ;)
Ja.
Lite ont i röven har ingen dött av :lol:

User avatar

irover
Hedersmedlem
Posts: 2429
Joined: 25 Nov 2014 22:04
Stad:: Lövestad
Bil: 2st 3L, 4st A2
Has thanked: 3 times
Been thanked: 157 times

Re: Den Norska Mardrömmen. Eller?

Post by irover » 21 Sep 2019 13:59

Nä det ska vara hijackers och 82-profil diagonaler på 13 tums plåtisar me snobbring. De e grejer det då såsar man fram som en oljad blixt på läskpapper och röven växer som en tomat i solsken
---
Lägg ner Mekonomen. Och Atteviks.


Topic author
Nikel
Garagesuppliant
Posts: 547
Joined: 14 Sep 2015 03:06
Stad:: Dingle
Bil: SVARTALF. RIP PLUTO
Has thanked: 13 times
Been thanked: 38 times

Re: Den Norska Mardrömmen. Eller?

Post by Nikel » 21 Sep 2019 15:34

irover wrote:
21 Sep 2019 13:59
Nä det ska vara hijackers och 82-profil diagonaler på 13 tums plåtisar me snobbring. De e grejer det då såsar man fram som en oljad blixt på läskpapper och röven växer som en tomat i solsken
Jag har Hijackers på Subarun och vinterdäcken är 80 profil på 13" :mrgreen:


Topic author
Nikel
Garagesuppliant
Posts: 547
Joined: 14 Sep 2015 03:06
Stad:: Dingle
Bil: SVARTALF. RIP PLUTO
Has thanked: 13 times
Been thanked: 38 times

Re: Den Norska Mardrömmen. Eller?

Post by Nikel » 21 Sep 2019 18:03

Hittade felet idag med att bilen tutade som tusan när man vred på P-ljus.
Någon hade monterat en Summer där.

Den hivade jag.

Det satt även 3 ditlödda men avklippta kablar på ljuskablaget.

Undrar vad det kan varit till.


L3upo har varit och hämtat Pluto idag.
Hoppas han får nytta av delarna från den.
Vi fick svetsa ihop en länkar lite fort så vi fick upp den på vagnen.
=P

User avatar

L3upo
Verkstadschef
Posts: 2354
Joined: 27 Nov 2014 20:46
Stad:: Vikingstad
Bil: A2+A2+A2+A2+3L+3L
Has thanked: 191 times
Been thanked: 237 times

Re: Den Norska Mardrömmen. Eller?

Post by L3upo » 22 Sep 2019 11:27

Nikel wrote:
21 Sep 2019 18:03

L3upo har varit och hämtat Pluto idag.
Hoppas han får nytta av delarna från den.
Vi fick svetsa ihop en länkar lite fort så vi fick upp den på vagnen.
=P
Hehe, vi och vi. Det var väl mest du som trollade fram McGyver-lösningar :lol:
Kan rapportera att resan fick ett oväntat stopp i Grästorp då ett av däcken på släpet exploderade.
signal-2019-09-21-165735.jpg
signal-2019-09-21-165735.jpg (435.4 KiB) Viewed 496 times
Det ledde mig på oväntade vägar till en liten gård där nytt C-däck monterades i skuggan av en kanonpansarbil M/42 under motorbyte. Sänkningsatsen bak av tryckimpregnerad rundstav klarade dock smällen och bilen klamrade sig fast på flaket.

Det kan vi dock utveckla över en öl på nästa Snålträff™ 8-)


Topic author
Nikel
Garagesuppliant
Posts: 547
Joined: 14 Sep 2015 03:06
Stad:: Dingle
Bil: SVARTALF. RIP PLUTO
Has thanked: 13 times
Been thanked: 38 times

Re: Den Norska Mardrömmen. Eller?

Post by Nikel » 22 Sep 2019 17:50

L3upo wrote:
22 Sep 2019 11:27
Nikel wrote:
21 Sep 2019 18:03

L3upo har varit och hämtat Pluto idag.
Hoppas han får nytta av delarna från den.
Vi fick svetsa ihop en länkar lite fort så vi fick upp den på vagnen.
=P
Hehe, vi och vi. Det var väl mest du som trollade fram McGyver-lösningar :lol:
Kan rapportera att resan fick ett oväntat stopp i Grästorp då ett av däcken på släpet exploderade.
signal-2019-09-21-165735.jpg
Det ledde mig på oväntade vägar till en liten gård där nytt C-däck monterades i skuggan av en kanonpansarbil M/42 under motorbyte. Sänkningsatsen bak av tryckimpregnerad rundstav klarade dock smällen och bilen klamrade sig fast på flaket.

Det kan vi dock utveckla över en öl på nästa Snålträff™ 8-)
Oj.
Vilken resa =).

Ähh. Du var ju med och höll med.
Skönt att allt gick bra ändå.

Hade du dåligt med luft i däcket eller var det gammalt?

User avatar

L3upo
Verkstadschef
Posts: 2354
Joined: 27 Nov 2014 20:46
Stad:: Vikingstad
Bil: A2+A2+A2+A2+3L+3L
Has thanked: 191 times
Been thanked: 237 times

Re: Den Norska Mardrömmen. Eller?

Post by L3upo » 22 Sep 2019 18:09

Nikel wrote:
22 Sep 2019 17:50
L3upo wrote:
22 Sep 2019 11:27


Hehe, vi och vi. Det var väl mest du som trollade fram McGyver-lösningar :lol:
Kan rapportera att resan fick ett oväntat stopp i Grästorp då ett av däcken på släpet exploderade.
signal-2019-09-21-165735.jpg
Det ledde mig på oväntade vägar till en liten gård där nytt C-däck monterades i skuggan av en kanonpansarbil M/42 under motorbyte. Sänkningsatsen bak av tryckimpregnerad rundstav klarade dock smällen och bilen klamrade sig fast på flaket.

Det kan vi dock utveckla över en öl på nästa Snålträff™ 8-)
Oj.
Vilken resa =).

Ähh. Du var ju med och höll med.
Skönt att allt gick bra ändå.

Hade du dåligt med luft i däcket eller var det gammalt?
Gammalt och troligen offer för mycket överklass tidigare. Detta var ju inte särskilt tungt.


Topic author
Nikel
Garagesuppliant
Posts: 547
Joined: 14 Sep 2015 03:06
Stad:: Dingle
Bil: SVARTALF. RIP PLUTO
Has thanked: 13 times
Been thanked: 38 times

Re: Den Norska Mardrömmen. Eller?

Post by Nikel » 22 Sep 2019 23:04

L3upo wrote:
22 Sep 2019 18:09
Nikel wrote:
22 Sep 2019 17:50


Oj.
Vilken resa =).

Ähh. Du var ju med och höll med.
Skönt att allt gick bra ändå.

Hade du dåligt med luft i däcket eller var det gammalt?
Gammalt och troligen offer för mycket överklass tidigare. Detta var ju inte särskilt tungt.
Ja.
För mycket Överklass kan få vem som helst att explodera :D

User avatar

L3upo
Verkstadschef
Posts: 2354
Joined: 27 Nov 2014 20:46
Stad:: Vikingstad
Bil: A2+A2+A2+A2+3L+3L
Has thanked: 191 times
Been thanked: 237 times

Re: Den Norska Mardrömmen. Eller?

Post by L3upo » 23 Sep 2019 05:32

Hmm, jäkla autocorrect

User avatar

L3upo
Verkstadschef
Posts: 2354
Joined: 27 Nov 2014 20:46
Stad:: Vikingstad
Bil: A2+A2+A2+A2+3L+3L
Has thanked: 191 times
Been thanked: 237 times

Re: Den Norska Mardrömmen. Eller?

Post by L3upo » 03 Oct 2019 14:45

Nikel wrote:
21 Sep 2019 18:03
L3upo har varit och hämtat Pluto idag.
Hoppas han får nytta av delarna från den.
Vi fick svetsa ihop en länkar lite fort så vi fick upp den på vagnen.
=P
Pluto håller nu att delas upp i sina beståndsdelar.
Därmed ser även custom-länkarmen dagens ljus igen.
Den är nu till salu ifall det finns hugade spekulanter:
DSC_6078.JPG
DSC_6078.JPG (290.28 KiB) Viewed 346 times
Den är nästan ny, har bara suttit på bilen i mindre än 40 mil.
Som ren konsumentupplysning vill jag ändå påpeka att det är en smula knepigt att få stabila (eller ens korrekta) värden på framvagnsinställningen med den men 800 kan man väl få? Det är ju mindre än halva priset för en ny original... :lol:


Topic author
Nikel
Garagesuppliant
Posts: 547
Joined: 14 Sep 2015 03:06
Stad:: Dingle
Bil: SVARTALF. RIP PLUTO
Has thanked: 13 times
Been thanked: 38 times

Re: Den Norska Mardrömmen. Eller?

Post by Nikel » 03 Oct 2019 18:05

Den är grym för banracing efterssom den breddar spårvidden ett par cm =D

User avatar

L3upo
Verkstadschef
Posts: 2354
Joined: 27 Nov 2014 20:46
Stad:: Vikingstad
Bil: A2+A2+A2+A2+3L+3L
Has thanked: 191 times
Been thanked: 237 times

Re: Den Norska Mardrömmen. Eller?

Post by L3upo » 03 Oct 2019 18:18

Nikel wrote:
03 Oct 2019 18:05
Den är grym för banracing efterssom den breddar spårvidden ett par cm =D
Japp.
Variabel hjulbas dessutom, beroende på om man bromsar eller gasar :D

User avatar

irover
Hedersmedlem
Posts: 2429
Joined: 25 Nov 2014 22:04
Stad:: Lövestad
Bil: 2st 3L, 4st A2
Has thanked: 3 times
Been thanked: 157 times

Re: Den Norska Mardrömmen. Eller?

Post by irover » 04 Oct 2019 08:36

Ser ut som ett lättviktsbygge. Är det kolfiber månne? Eller kålfiber?
---
Lägg ner Mekonomen. Och Atteviks.


Topic author
Nikel
Garagesuppliant
Posts: 547
Joined: 14 Sep 2015 03:06
Stad:: Dingle
Bil: SVARTALF. RIP PLUTO
Has thanked: 13 times
Been thanked: 38 times

Re: Den Norska Mardrömmen. Eller?

Post by Nikel » 04 Oct 2019 22:55

irover wrote:
04 Oct 2019 08:36
Ser ut som ett lättviktsbygge. Är det kolfiber månne? Eller kålfiber?
Det är ännu värre.

Vinkelgradigt kofotsjärn :lol:

Post Reply