| Medlem |
Tråd  |
|
Antti
Veteran

Sweden
662 Inlägg
|
Inlagt - 05 mars 2007 : 09:17:00
Jag har sökt efter en verkstadsbok eller liknande til Lupo 3L men det finns ingen vad jag kan hitta. Det är mycket roligare att veta vad som finns under huven och vad alla delar har för funktion. Är det någon som vet om det finns något att få tag på där mer info finns om motor och delar på en lupo 3L? Något borde finnas någonstans? Kanske i Tyskland?Canis Lupus
|
zumpen
Administratör

Sweden
839
Svarat - 05 mars 2007 : 10:23:16
quote:
Jag har sökt efter en verkstadsbok eller liknande til Lupo 3L men det finns ingen vad jag kan hitta. Det är mycket roligare att veta vad som finns under huven och vad alla delar har för funktion. Är det någon som vet om det finns något att få tag på där mer info finns om motor och delar på en lupo 3L? Något borde finnas någonstans? Kanske i Tyskland?
Ska höra med en polare som jobbar på Toveks Bil.. han kanske kan fixa fram nåt.. =) ECO Power!  |
Monztermann
The Boss

Sweden
1045
Svarat - 06 mars 2007 : 06:17:33
quote:
Jag har sökt efter en verkstadsbok eller liknande til Lupo 3L men det finns ingen vad jag kan hitta. Det är mycket roligare att veta vad som finns under huven och vad alla delar har för funktion. Är det någon som vet om det finns något att få tag på där mer info finns om motor och delar på en lupo 3L? Något borde finnas någonstans? Kanske i Tyskland?
Hejsan ! Finns en speciell bok ( på tyska ) som heter allt om din nya 3L, där finns allting beskrivet från tillverkning till färdig bil. Jag har den boken o den är mycket fin o bra på alla sätt o vis. Är du intresserad kan jag kolla upp om den fortfarande finns till försäljning. Känner även en del folk på reservdelsavdelningen på VW här så jag kan kolla om dom kan ordna fram någon verkstadshandbok på svenska oxå. Behöver du hjälp med tyska så hör av dig isåfall för min tjej är tyska :-) ( Sonnenblume här i klubben ;-) Mvh, Janne alias Monztermann Lev sunt, kör 3L o bidra till en bättre värld ! Monztermann :)  |
Antti
Veteran

Sweden
662
Svarat - 06 mars 2007 : 07:42:01
Hej Janne, det bästa är ju en bok på Svenska men finns det inget annat att tillgå blir jag nöjd med en tysk bok. Man får köpa en teknisk ordbok Svenska/Tyska. "Allt om Din 3L", finns den på nätet? Var i så fall? Tack för hjälpen! Hoppas Du får tag i nåt på Svenska!Canis Lupus  |
Monztermann
The Boss

Sweden
1045
Svarat - 06 mars 2007 : 21:42:23
quote:
Hej Janne, det bästa är ju en bok på Svenska men finns det inget annat att tillgå blir jag nöjd med en tysk bok. Man får köpa en teknisk ordbok Svenska/Tyska. "Allt om Din 3L", finns den på nätet? Var i så fall? Tack för hjälpen! Hoppas Du får tag i nåt på Svenska!
Kolla nya tråden 3L-böcker ! Lev sunt, kör 3L o bidra till en bättre värld ! Monztermann :)  |
Bloodcarver
V.I.P Medlem

Sweden
137
Svarat - 07 mars 2007 : 21:40:47
ETKA-reservdelskatalogen med sprängskisser på alla Audi/VW kanske kan vara behjälplig.Har hört att den finns att "få hem" via fildelning. Fast sånt är väl olagligt...  |
Monztermann
The Boss

Sweden
1045
Svarat - 07 mars 2007 : 21:44:15
Annars finns mycket hjälp att få genom o läsa reparationshandboken " Jetzt helfe ich mir selbst " Är någon intresserad av o köpa den boken så kolla mer på tråden 3L-böcker o kontakta mig.Lev sunt, kör 3L o bidra till en bättre värld ! Monztermann :)  |
zumpen
Administratör

Sweden
839
Svarat - 08 mars 2007 : 14:31:11
quote:
ETKA-reservdelskatalogen med sprängskisser på alla Audi/VW kanske kan vara behjälplig.Har hört att den finns att "få hem" via fildelning. Fast sånt är väl olagligt...
Jo jag hittade den dirrekt.. ETKA alltså.. men som sagt det är ju olagligt ;) ECO Power!  |
Monztermann
The Boss

Sweden
1045
Svarat - 08 mars 2007 : 20:36:19
Mmm ETKA Katalogen låter mums :-DVar hittade du den ? På Pirathebay el ? /Monztermann Lev sunt, kör 3L o bidra till en bättre värld ! Monztermann :)  |
zumpen
Administratör

Sweden
839
Svarat - 08 mars 2007 : 20:56:29
quote:
Mmm ETKA Katalogen låter mums :-DVar hittade du den ? På Pirathebay el ? /Monztermann
Hehe japps.. ECO Power!  |
Bloodcarver
V.I.P Medlem

Sweden
137
Svarat - 09 mars 2007 : 21:29:22
Nån av er som kan hantera ELSA? Det lär ju vara deras servicemanual...  |
linus
Mekaniker

Sweden
34
Svarat - 05 februari 2009 : 06:58:46
Japp  |
xjonas
V.I.P Medlem

Sweden
147
Svarat - 05 februari 2009 : 08:18:13
quote:
Japp
Utveckla gärna. Jonas ___________ Lupo 05 3L R.I.P Kör nu Polo BlueMotion  |
linus
Mekaniker

Sweden
34
Svarat - 05 februari 2009 : 21:28:07
Hej Bloodcarver. Jag köpte ELSA via www.workshopmanuals.biz fungerar kanon, mycket bättre än Haynes. Fungerar på alla modeller fram till 2005 samt SKODA, SEAT och AUDI.  |
tobbo166
V.I.P Medlem

Sweden
105
Svarat - 05 mars 2010 : 20:40:49
http://www.workshopmanuals.biz/vw%20main%20page.htmÄr den nåt att ha? Värd sina 14-15 pund? mvh  |
sojamannen
Ingenjör

Sweden
86
Svarat - 05 mars 2010 : 23:15:34
Jag har ELSA, jag måste säga att den är skitbra! Jag köpte den via ebay från en snubbe i England. Detaljerade beskrivningar på kamremsbyte, motorrenovering, karossreparationer, m.m. Med ELSA och fullversion av VAGCOM så behöver du inte vag så långe du äger en lupo!Sojamannen  |