VW Lupo 3L TDI Klubben
3L volkswagen TDI diesel klubben tiptronic 3L
Forumet Chatten Clubshop Bilder Filmer Länkar Bloggen
3L Registrera Aktiva Trådar Medlemmar Sök Webmail  
Namn:
Lösenord:
Spara lösenord
 Alla Forum
 Bilen
 Miltal
 Skrivar Version
Sida:
       1  |  2      Föregående sida | Nästa sida | Uppdatera
lupo lupo
lupo
Medlem 3L Tråd Nästa tråd  
Mr.R
V.I.P Medlem

Sweden
172 Inlägg
Inlagt - 08 februari 2010 :  21:37:41  Visa garage  Skicka email  Svara med citat Skicka ett PM till Mr.R
Min Lupo har slagit om till 32000 mil nu idagarna... Någon i forumet
som rullat längre?

Antti
Veteran

Sweden
662 Inlägg
3LSvarat - 09 februari 2010 :  12:39:08  Visa Garage  Skicka email  Besök Antti's Hemsida  Svara med citat Skicka ett PM till Antti
Oj det var imponerande!
Har du haft den länge?
Har det varit mycket beskymmer med den?
Jag har snart kört 20 000 mil.
Inga större fel på den ännu iaf...
Bara slitdelar bytta och service naturligtvis..

Canis Lupus

Gå till början av sidan

Mr.R
V.I.P Medlem

Sweden
172 Inlägg
3LSvarat - 09 februari 2010 :  15:25:46  Visa Garage  Skicka email  Svara med citat Skicka ett PM till Mr.R
quote:

Oj det var imponerande!
Har du haft den länge?
Har det varit mycket beskymmer med den?
Jag har snart kört 20 000 mil.
Inga större fel på den ännu iaf...
Bara slitdelar bytta och service naturligtvis..

Beskymmer nja inte direkt. Slitdelar/service måste man jhu byta/göra på vilken bil som helst. Ända stora är väll lådan som justerades, måste göra det igen, då vxl-väljare allt som oftast vill slå i 3.an, lupon är jhu ingen rallybil... Annars är man helnöjd med bilen..

Redigerades av - Mr.R on 09 februari 2010 15:27:30

Gå till början av sidan

M116
V.I.P Medlem

Sweden
118 Inlägg
3LSvarat - 09 februari 2010 :  21:30:50  Visa Garage  Skicka email  Svara med citat Skicka ett PM till M116
Jag är på god väg mot dina miltal. Passerade 29.000 mil strax efter jul.

Gå till början av sidan

Mr.R
V.I.P Medlem

Sweden
172 Inlägg
3LSvarat - 11 februari 2010 :  18:49:21  Visa Garage  Skicka email  Svara med citat Skicka ett PM till Mr.R
Var nog för snabb med att säga att Lupon inte krånglar.
Åkte till jobbet idag. Kom halvvägs, sen så strular lådan,
gick knackigt / problem att lägga i växel, för att sedan inte vilja lägga i ngn växel alls. Skumt. Ska kolla oljan i lådan får om det
är det som är felet, men det skumma är att när jag förde vxlreglage till STOP så stannade inte bilen utan forfarande så går den rackarn på tomgång, följdfråga, har det också med oljan i lådan att göra (låter långsökt?!) eller sitter det ngn givare som arbetar med detta?? Tacksam för svar....

Gå till början av sidan

Antti
Veteran

Sweden
662 Inlägg
3LSvarat - 11 februari 2010 :  20:08:41  Visa Garage  Skicka email  Besök Antti's Hemsida  Svara med citat Skicka ett PM till Antti
Om du satte lådan på stop sak bilen stanna!
Borde vara nåt elektriskt?
Chansar bara..

Canis Lupus

Gå till början av sidan

bunke
Ingenjör

Sweden
86 Inlägg
3LSvarat - 11 februari 2010 :  20:35:06  Visa Garage  Skicka email  Svara med citat Skicka ett PM till bunke
det är ett elfel kolla kontakten till hastighetsmätaren på lådan sladden kan vara av fast ändå inte typ mvh johan

Gå till början av sidan

irover
Guld Medlem

Sweden
619 Inlägg
3LSvarat - 11 februari 2010 :  23:42:43  Visa Garage  Skicka email  Svara med citat Skicka ett PM till irover
mikrobrytaren i växelförarboxen är paj. Det ser du om du läser ut felkoderna skulle jag tro.

Kanske en grundinställning skulle göra susen.

Redigerades av - irover on 11 februari 2010 23:44:06

Gå till början av sidan

Mr.R
V.I.P Medlem

Sweden
172 Inlägg
3LSvarat - 12 februari 2010 :  00:37:47  Visa Garage  Skicka email  Svara med citat Skicka ett PM till Mr.R
Tack för tips.. Ska kolla upp detta...

Gå till början av sidan

Mr.R
V.I.P Medlem

Sweden
172 Inlägg
3LSvarat - 18 februari 2010 :  03:44:23  Visa Garage  Skicka email  Svara med citat Skicka ett PM till Mr.R
quote:

mikrobrytaren i växelförarboxen är paj. Det ser du om du läser ut felkoderna skulle jag tro.

Kanske en grundinställning skulle göra susen.

Redigerades av - irover on 11 februari 2010 23:44:06

Surrat med verkstaden, de har kollat ev felkoder finns inga..De tror att själva vxlroboten är gången eller rättare sagt "kopplingen"..
Får besked under dagen..

Gå till början av sidan

bunke
Ingenjör

Sweden
86 Inlägg
3LSvarat - 18 februari 2010 :  07:55:01  Visa Garage  Skicka email  Svara med citat Skicka ett PM till bunke
bara att ställa in behöver ingen jävla dator till det är som en vanlig bil dock verkar alla tro att det är tidsmaskin

Gå till början av sidan

Anden87
V.I.P Medlem

Sweden
136 Inlägg
3LSvarat - 18 februari 2010 :  17:33:06  Visa Garage  Skicka email  Svara med citat Skicka ett PM till Anden87
Bara och bara är deet ju inte om du vill få det bra. Visst du kan justera kopplingen manuellt utan dator och känna dig fram till när det är bra, men vill du få det perfekt, då måste du använda en dator för att se volten på kopplingen.

Gå till början av sidan

Monztermann
The Boss

Sweden
1045 Inlägg
3LSvarat - 18 februari 2010 :  18:10:15  Visa Garage  Skicka email  Besök Monztermann's Hemsida  Svara med citat Skicka ett PM till Monztermann
3L är inte som nån gammal 142 där man kan skruva o ställa in saker hur som helst.. Det behövs kunskap och även användande av dator till många inställningar för att allt ska fungera optimalt, så enkelt är det bara. Den är betydligt mer avancerad än man kan tro!

Lev sunt, kör 3L o bidra till en bättre värld !

Monztermann :)

Gå till början av sidan

bunke
Ingenjör

Sweden
86 Inlägg
3LSvarat - 18 februari 2010 :  18:22:28  Visa Garage  Skicka email  Svara med citat Skicka ett PM till bunke
nja så ja det är inget kärnkraft verk

Gå till början av sidan

irover
Guld Medlem

Sweden
619 Inlägg
3LSvarat - 18 februari 2010 :  20:13:21  Visa Garage  Skicka email  Svara med citat Skicka ett PM till irover
Nä men en rymdfärja! Tro mig, det går INTE utan dator. Jag har mekat massor av gamla bilar och jag älskar det, men hade jag inte kunnat datorer hade jag aldrig fått rätt på lupon. Fast när man väl lärt sig så är det faktiskt enklare med datorn man får massa nyttig information (ibland) från felkoderna.

Gå till början av sidan

Mr.R
V.I.P Medlem

Sweden
172 Inlägg
3LSvarat - 09 april 2010 :  20:10:31  Visa Garage  Skicka email  Svara med citat Skicka ett PM till Mr.R
Lupo lagad... Nu blir det att åka snålt igen till jobbet.. Nice

Gå till början av sidan

Tråden är 2 sidor lång:
       1  |  2      Föregående sida | Nästa sida | Uppdatera

lupo
lupo lupo

Gå till: