VW Lupo 3L TDI Klubben
3L volkswagen TDI diesel klubben tiptronic 3L
Forumet Chatten Clubshop Bilder Filmer Länkar Bloggen
3L Registrera Aktiva Trådar Medlemmar Sök Webmail  
Namn:
Lösenord:
Spara lösenord

Alla Forum
 Verkstaden
 Vindruta/spolarvätska reglaget ur funktion
 Skrivar Version  
lupo lupo
lupo
Medlem 3L Tråd Nästa tråd  
siggewall
Medlem

Sweden
1 Inlägg
Inlagt - 08 februari 2010 :  16:00:49  Visa garage  Skicka email  Svara med citat Skicka ett PM till siggewall
Hej
Torkarbladen fram och bak har slutat fungerat samt spolarvätskan?
Jag har kollat lite på säkringarna, vad jag kan se ser den bra ut om jag kollade rätt dvs.

Reglaget för torkarna och spolarvätskan verkar inte fungera, antar att det kan vara någon sladd som har hoppat ur? någon som har haft samma problem? Vilket nummer på säkringen har reglaget? spolarvätska + vindrutetorkare?

Tack i förhand

Mvh
Nicklas

LOPPAN
Mekaniker

Sweden
36 Inlägg
3LSvarat - 08 februari 2010 :  17:53:17  Visa Garage  Skicka email  Besök LOPPAN's Hemsida  Svara med citat Skicka ett PM till LOPPAN
Vet ej säkringsnr men den skall ha symbolen vindrutetorkare och spolare , bakrutetorkare och spolare har symbolen bakruta och spolare. Kolla säkringarna en gång till. Symbolerna för säkringarna skall finnas på säkringslocket.

Gå till början av sidan

ronne
Medlem

Sweden
4 Inlägg
3LSvarat - 09 februari 2010 :  00:09:40  Visa Garage  Skicka email  Svara med citat Skicka ett PM till ronne
frugan torkarbladen stannade mitt på rutan för för ca en vecka sedan. Det visade sig att spolarpumpen hade skurit.(800:- för felsökning och ny pump på vw drive in.) Som jag förstog så funkade inte torkarna innan dom bytte pumpen. Jag var själv på tjänsteresa och hörde det efteråt.

//Ronne

Gå till början av sidan

lupo
lupo lupo

Gå till: