VW Lupo 3L TDI Klubben
3L volkswagen TDI diesel klubben tiptronic 3L
Forumet Chatten Clubshop Bilder Filmer Länkar Bloggen
3L Registrera Aktiva Trådar Medlemmar Sök Webmail  
Namn:
Lösenord:
Spara lösenord
 Alla Forum
 Bilen
 Att krocka med Lupon
 Skrivar Version
Sida:
       1  |  2      Föregående sida | Nästa sida | Uppdatera
lupo lupo
lupo
Medlem 3L Tråd Nästa tråd  
tk
Konstruktör

Sweden
51 Inlägg
Inlagt - 29 januari 2010 :  14:26:57  Visa garage  Skicka email  Svara med citat Skicka ett PM till tk
Ja då har man provat på hur det är att bli på körd bakifrån med Lupon.

Jag måste säga att jag är imponerad av hur bra Lupon klarade av att bli på hoppad av en stor Volvo S80 :D
Vad jag kan se på bilen så är det inte så mycket utan på bilen som har blivit skadat, men det som jag blir lite orolig ör är att den är skrynklig plåt i hjulhuset och att vindrutan har spruckigt.

Jag klarade mig rätt bra ont i rygg och nacke men det var bara sträckningar enligt läkaren :D

Niche
Mekaniker

Sweden
39 Inlägg
3LSvarat - 29 januari 2010 :  15:19:35  Visa Garage  Skicka email  Svara med citat Skicka ett PM till Niche
Skönt att det bara var sträcknigar och ingen whiplash. Hoppas att det känns bättre i kroppen snart, och att Lupon går att fixa =)

Gå till början av sidan

tpersso6
Mekaniker

Sweden
45 Inlägg
3LSvarat - 29 januari 2010 :  16:09:12  Visa Garage  Skicka email  Svara med citat Skicka ett PM till tpersso6
Om den är skrynklig bak i hjulhusen och har några år på nacken samt mil så kan du med stor sannolikhet börja leta efter en annan bil.

Om de inte föreslår inlösen så blir jag förvånad.

SAMT
Du kan ju alltid försöka med att få behålla bilen och "laga den själv" byt ruta och det mest nödvändiga samt fortsätt att kör.

Gå till början av sidan

tk
Konstruktör

Sweden
51 Inlägg
3LSvarat - 29 januari 2010 :  16:27:43  Visa Garage  Skicka email  Svara med citat Skicka ett PM till tk
Ja det är skönt att det inte blev någon Whiplash :D

Ja vi får se vad dom säger på verkstan sen, jag ska ta ur all stereo i helgen sen ska dom komma och hämmta bilen på måndag.

Gå till början av sidan

tk
Konstruktör

Sweden
51 Inlägg
3LSvarat - 29 januari 2010 :  16:29:18  Visa Garage  Skicka email  Svara med citat Skicka ett PM till tk
Det finns några bilder på hur den ser ut på min garaget sida http://www.garaget.org/tk

Gå till början av sidan

jocke.lind
Ingenjör

Sweden
71 Inlägg
3LSvarat - 30 januari 2010 :  00:26:27  Visa Garage  Skicka email  Besök jocke.lind's Hemsida  Svara med citat Skicka ett PM till jocke.lind
ajfan tomas! riktigt tråkigt och drygt! Hoppas det löser sig till det bästa!

Lupo 3L 00
Volvo 944 Turbo 98 www.volvo940turbo.dkGå till början av sidan

Antti
Veteran

Sweden
662 Inlägg
3LSvarat - 30 januari 2010 :  12:10:54  Visa Garage  Skicka email  Besök Antti's Hemsida  Svara med citat Skicka ett PM till Antti
Beklagar.. Verkligen!
Hoppas det löser sig..

Canis Lupus

Gå till början av sidan

irover
Guld Medlem

Sweden
626 Inlägg
3LSvarat - 31 januari 2010 :  01:38:16  Visa Garage  Skicka email  Svara med citat Skicka ett PM till irover
den ser lagbar ut. att rutan spricker kan bero på att chocken fortplantar sig genom bilen, rutan är ju limmad och bärande del och dessutom ganska tunn. Man måste mäta upp karossen för vridning innan man vet om den går att laga, men skulle inte tro att den smällen kan kröka den.

Gå till början av sidan

tk
Konstruktör

Sweden
51 Inlägg
3LSvarat - 31 januari 2010 :  11:03:52  Visa Garage  Skicka email  Svara med citat Skicka ett PM till tk
Tacka alla, jag börjar att bli bra i ryggen nu:D
Ja jag tror också att den blir lagad :D men vi får se när dom har hämmtat bilen på måndag.

Gå till början av sidan

tk
Konstruktör

Sweden
51 Inlägg
3LSvarat - 11 februari 2010 :  14:17:27  Visa Garage  Skicka email  Svara med citat Skicka ett PM till tk
Ja då har man fått svar på vad det kommer att gå på att laga bilen. 46000:- :S men det låter som om det blir rep ändå på den :) jag håller alla tummar jag har för det!!!

Redigerades av - tk on 11 februari 2010 14:18:01

Gå till början av sidan

Antti
Veteran

Sweden
662 Inlägg
3LSvarat - 11 februari 2010 :  20:10:02  Visa Garage  Skicka email  Besök Antti's Hemsida  Svara med citat Skicka ett PM till Antti
Gött att veta..
Glöm inte att meddela verkstaden om nåt inte funkar efter krocken! Lycka till!!

Canis Lupus

Gå till början av sidan

irover
Guld Medlem

Sweden
626 Inlägg
3LSvarat - 11 februari 2010 :  23:40:29  Visa Garage  Skicka email  Svara med citat Skicka ett PM till irover
det var aldeles för dyrt tycker JAG!

Gå till början av sidan

macsweden
Medlem

Sweden
10 Inlägg
3LSvarat - 12 februari 2010 :  16:09:07  Visa Garage  Skicka email  Svara med citat Skicka ett PM till macsweden
Skönt att du mår bra tk.

macsweden

Gå till början av sidan

tk
Konstruktör

Sweden
51 Inlägg
3LSvarat - 12 mars 2010 :  07:45:04  Visa Garage  Skicka email  Svara med citat Skicka ett PM till tk
Macsweden Tacka så mycket :D
Nu går jag bara och väntar på att få till baka min Lupo :D
Det blev rep på bilen för handläggaren på bolaget lyckades inte hitta en likvärdig Lupo för under 70 000:- :D

Gå till början av sidan

sojamannen
Ingenjör

Sweden
86 Inlägg
3LSvarat - 12 mars 2010 :  09:04:51  Visa Garage  Skicka email  Svara med citat Skicka ett PM till sojamannen
Huvudsaken är att du är ok!

Jag råkade ut för något liknande för tre år sedan. Stod still på en korsning med stopplikt, väntade på en lastbil som passerade. Helt plötsligt blir jag utputtad av en BMW X5 framför lastbilen! lastbilsföraren ser vad som händer å lyckas värja. Nära ögat . . . det verkade som att han talade i telefon och var ofokuserad.

Nåväl, lupon fick skador på bakre kofångaren, inre kofongaren och plåten under bakluckan. Bilen lämnades till Dinbil i Täby. Big mistake . .

När jag hämtade bilen efter en och en halv månad(!) så hade de missat att måla på flera ställen under bilen och bakom kofångaren (vissa bytta plåtdelar och svetsfogar var plåtrent!), glömt att montera lastförankringsöglor, spräckt sönder batterilådan, m.m. Totalt sju anmärkningar! Deesutom var lacken alldeles knottrig av grön färg, de hade lackat en grön bil i samma lokal utan att täcka de andra bilarna. Vadå märkesverkstad? Kanske till namnet, men utförandet var amatörmässigt. Jag hade gjort ett mycket bättre arbete och jag skulle ha gjort det själv, om det inte hade varit ett försäkrningsärende.

Efter ytterligare en vecka hade de åtgärdat felen och rekondat lacken.

Jag hoppas att du har större tur med din verkstad, men framför allt, var misstänksam å se till att kontrollera allt de har gjort. Hade jag inte upptäckt lackfusket så hade rosten tagit fäste.

Skriv gärna en uppdatering då du får tillbaka bilen!

Sojamannen

Gå till början av sidan

M116
V.I.P Medlem

Sweden
118 Inlägg
3LSvarat - 13 mars 2010 :  12:34:23  Visa Garage  Skicka email  Svara med citat Skicka ett PM till M116
Syrran lyckades få sin Aygo tilltufsad bakifrån av en XC90 med en SMS:ande böna bakom ratten.....

Hon satt hela lördagen på Danderyds Sjh för koll efter att ha känt sig stel i nacken några timmar efter olyckan.

Tänk gärna både en och två gånger på vad som kan hända när ni fingrar på mobilerna under körning!!

Redigerades av - M116 on 13 mars 2010 12:34:42

Gå till början av sidan

Tråden är 2 sidor lång:
       1  |  2      Föregående sida | Nästa sida | Uppdatera

lupo
lupo lupo

Gå till: